Dekompresijski ventil poskrbi za manjšo kompresijo v valju in omogoča znatno lažji zagon.
Dekompresijski ventil je ventil, ki olajša »premagovanje« protitlaka v valju med ročnim zagonom motorja. Protitlak nastaja zaradi
mešanice plinov v valju, ki čaka na kompresijo in posledičen vžig. Ko se bat premika v smeri glave valja, se mešanica goriva in zraka
stiska, s čimer se vzpostavlja vedno večji protitlak. Za ročno »premagovanje« tega protitlaka je, odvisno od delovne prostornine, potrebna
kar velika sila. Tukaj nastopi naloga dekompresijskega ventila. Obstaja več vrst dekompresijskih ventilov. Razlikujejo se predvsem glede
na vrsto in način, kako se aktivirajo.
Nekaj besed o osnovnem delovanju vsakega motorja
Vsi motorji z notranjim zgorevanjem delujejo na enak način: mešanica goriva in zraka se skozi valj posesa v zgorevalno komoro, pri
tem se močno stisne in nato vžge. Ta postopek poskrbi za premik bata, ki na eni strani nadaljuje postopek stiskanja in vžiga, na drugi
pa skupaj z ojnico in motorno gredjo pretvarja gibanje bata v vrtenje motorne gredi. Prek nje se lahko nato poganjajo druge komponente,
npr. veriga motorne žage STIHL.
Dekompresijski ventil
Postopek zgorevanja v motorju torej potrebuje kompresijo. In prav ta kompresijski tlak otežuje zagon motorja z notranjim zgorevanjem
brez električnega zaganjalnika: navsezadnje je treba premagati vztrajnostno maso mehanizma ročične gredi, omogočiti sesanje mešanice
goriva in zraka in ročno stisniti mešanico goriva in zraka na tlak več barov. Večja kot je delovna prostornina motorja, več sile je
potrebne za zagon. Za lažji in hitrejši zagon smo razvili dekompresijski sistem, ki temelji na majhni, a učinkoviti komponenti:
dekompresijskem ventilu STIHL.
Kako deluje dekompresijski ventil STIHL?
Boljši zagon zaradi dekompresijskega sistema na valju
Na kratko: odprt dekompresijski ventil na valju vaše motorne žage STIHL poskrbi, da se z izpustom plinov iz valja zmanjša maks.
kompresijski tlak pri zagonu. Zaradi tega se znatno zmanjša tudi potrebna sila pri ročnem zagonu motorja. Ob prvem vžigu se
dekompresijski ventil samodejno zapre, zato je potem na voljo polna moč motorja.
Podrobno o dekompresijskem ventilu STIHL
Delovni vsakdan poteka tako: pred zagonom ročno odprete dekompresijski ventil svoje motorne žage STIHL. Dekompresijski ventil je
povezan z zgorevalno komoro in poskrbi za zmanjšanje maks. kompresijskega tlaka in posledično za manjšo potrebno silo pri ročnem zagonu.
Povedano drugače: z dekompresijskim ventilom lahko z manjšo silo premaknete bat. Pri tem je mešanica goriva in zraka v valju odmerjena
tako, da je vedno zagotovljen zanesljiv zagon pri hladnem in toplem motorju. Samodejno zapiranje dekompresijskega ventila zagotavlja
polno moč v vseh delovnih pogojih. Motorna naprava STIHL deluje kot običajno, le da je za zagon potrebna manjša sila.
Različni dekompresijski sistemi
Dekompresijski ventili se razlikujejo: predvsem glede na vrsto in način, kako se aktivirajo. Tukaj smo pripravili pregled treh vrst
dekompresijskih sistemov.
Ročno aktiviranje dekompresijskega ventila prek dekompresijske ročice
Dekompresijska ročica je ročna priprava, s katero lahko aktivirate dekompresijski ventil v glavi valja. Delovanje dekompresijske
ročice zagotavlja vzmetni vlek, za namene zagona ročico vlečete ali potiskate. Ko zaganjate motor z zagonskim mehanizmom (npr. zagonsko
vrvico pri motornih žagah in izvenkrmnih motorjih čolnov ali nožnim zaganjačem pri motociklih), se stisnjeni plini izpustijo iz glave
valja in motor lahko normalno deluje. Če se motor zažene, ročico oz. zaganjač izpustite, ventil se zapre in motor lahko z vzpostavljeno
kompresijo opravlja svoje delo.
Polavtomatska dekompresija
Pri tej rešitvi je treba samo enkrat pred zagonom ročno odpreti dekompresijski ventil. S prvim gibom glave valja se samodejno zapre.
Tako je zagotovljena optimalna kompresija mešanice plinov pri hkrati najpreprostejšem upravljanju. Vsi dekompresijski ventili STIHL na
novih motornih žagah delujejo po tem polavtomatskem sistemu.
Avtomatska dekompresija
Povsem avtomatski sistemi za dekompresijo v motorju so uporabljeni npr. pri naših motorjih 4-MIX® ali motorjih kosilnic. Pri
zagonskem številu vrtljajev se sesalni ventil samodejno odpre in prek centrifugalnih uteži ob prekoračitvi zagonskega števila vrtljajev
samodejno spet zapre.
Ali lahko naknadno vgradim dekompresijski ventil?
Načeloma ja. Če imate na motorni žagi STIHL zgoraj na valju slepi čep, potem verjetno lahko tam naknadno vgradite dekompresijski
ventil. Specializirani trgovec vam bo pri tem z veseljem pomagal.