Pravilna mešanica goriva je zelo pomembna.
Neprimerna pogonska sredstva ali neustrezna mešalna razmerja lahko vodijo do povečane obrabe in resnih poškodb na pogonu, npr. pride lahko do zadiranja bata v steno valja. Za motorne žage z motorjem 2-Mix in 4-Mix® priporočamo naslednja mešalna razmerja:
1 : 50 = 1 enota olja + 50 enot bencina
Za mešalno razmerje 1: 50 potrebujete 5 litrov bencina in 0,10 litra (100 ml) olja, najbolje motornega olja za dvotaktne motorje STIHL.
V mešanici uporabljajte izključno bencin znanih blagovnih znamk z oktanskim številom vsaj 90 ROŠ.
OPOMBA: Za varovanje zdravja in zaščito okolja priporočamo uporabo neosvinčenega bencina.
Uporabljajte izključno kakovostno olje za dvotaktne motorje, ki ustreza klasifikaciji TC. Priporočamo olje za dvotaktne motorje STIHL, ki je prilagojeno motorjem STIHL in omogoča njihovo dolgo življenjsko dobo. Motorno olje slabše kakovosti lahko poškoduje motor, tesnilne obroče, napeljave in rezervoar za gorivo.
Za pripravo mešanice v ustrezno posodo najprej nalijte motorno olje in zatem bencin. Preden dolijete mešanico v rezervoar za gorivo, celotno vsebino v posodi dobro premešajte. Nato previdno odprite posodo, saj se je lahko vzpostavil tlak.
Ni treba, da mešanico pripravite sami. V trgovini lahko dobite že pripravljeno mešanico goriva. Za vse motorje STIHL priporočamo posebno gorivo STIHL MotoMix.
Načeloma je gorivo s petimi ali desetimi odstotki etanola primerno za vse motorne žage, vrtne in druge naprave STIHL, ki jih poganjajo motorji znamk Briggs & Stratton, Kawasaki in Kohler.
Dodatne nastavitve uplinjača
Morda bodo potrebne dodatne nastavitve na uplinjaču, da se kompenzira spremenjena sestava goriva. Priporočamo, da se obrnete na specializiranega trgovca STIHL.
Pri oznaki E10 gre za kratico: »E« pomeni alkohol (bioetanol), ki se primeša bencinu. Število 10 pove, da je lahko delež etanola do 10 %. E10 je torej gorivo, ki ima višji delež bioetanola od super bencina. Pri super bencinu znaša ta namreč samo do 5 odstotkov.
V času sezone se gorivo hitro porablja, pri daljšem mirovanju, npr. pozimi, pa ostane gorivo dalj časa v posodi in uplinjaču. V tem času prodirata v posodo in sisteme naprav kisik in zračna vlaga. Posledično lahko pride na gorivu iz bencinske črpalke do sprememb. Različni dodatki, npr. antioksidanti ali sredstva za zaščito pred korozijo, ki imajo nalogo izboljšati lastnosti goriva, se lahko spremenijo ali izločijo iz goriva.
V nekaterih izdelkih lahko nastane smola. Do tega pojava pride zaradi izhlapevanja. Posledično se v zgorevalnem prostoru motorja pojavijo usedline ali pa pride do zlepljenja in zamašitve šob ali filtrov.
Pri mešanicah za dvotaktne motorje v kombinaciji z vsebnostjo etanola lahko že po kratkem času pride do staranja. Zato priporočamo, da mešanice za dvotaktne motorje, ki ste jo sami pripravili, ne hranite več kot 30 dni.
Pri tem gre za pojav, ko vlaga iz zraka veže etanol in se nabere na dnu kanistra.
Pazite! Zaradi omenjenega staranja motorno olje ni enakomerno razporejeno v gorivu. Posledično lahko pride do pomanjkljivega mazanja motorja. To pa lahko vodi do slabšega hlajenja in do težav pri delovanju motorja, pojavi se lahko tudi zadiranje bata v steno valja. Takšno gorivo tudi po dobrem pretresanju ni več brezhibno.
Če ste dotočili napačno mešanico goriva, motorne žage ne smete zagnati – tudi ne samo za kratek čas. Izpraznite staro gorivo z lijakom nazaj v posodo in v rezervoar dolijte pravilno gorivo. Načeloma to zadostuje. Če se motorna žaga ne zažene, boste morda morali očistiti vžigalno svečko.