- Kaj je sistem vbrizgavanja goriva?
- Sistem vbrizgavanja goriva – enkratna tehnologija
- Prva svoje vrste: motorna žaga MS 500i
Moč motornih naprav zaradi sistema vbrizgavanja goriva
STIHL predstavlja inovacijo: sistem vbrizgavanja goriva pri motorjih brez uplinjača poskrbi za pravilno zmes goriva in zraka.
Kaj je sistem vbrizgavanja goriva?
Gre za tehnologijo za pripravo zmesi goriva in zraka v motorjih z notranjim zgorevanjem. V tem prispevku boste spoznali, kako natančno deluje.
Primerna moč motorja: kisik
Optimalna moč motorja ni toliko odvisna od goriva, temveč od zraka. Gorivo, ki kroži po motorju, načeloma poskrbi za to, da kisik, ki se nahaja v zraku, reagira z ogljikovodiki. Pri tem mora zagotoviti, da je ravno pravšnja količina goriva ob ravno pravšnjem času na točno določenem mestu. Saj samo idealna mešanica goriva in zraka zagotavlja hitro in popolno zgorevanje, ki poskrbi za brezhibno moč motorja.
Tehnologija za optimiziranje zmesi goriva in zraka: uplinjač in sistem za vbrizgavanje
Eno od možnosti za pripravo ustrezne zmesi goriva in zraka predstavlja uplinjač. Vendar je njegova zgradba vse prej kot preprosta: uplinjači so mehanske komponente, ki delujejo predvsem na principu razlike med podtlakom v sesalni cevi in atmosferskim tlakom. To ravnovesje mora biti vedno zagotovljeno, če želite doseči pravilno delovanje uplinjača. Načeloma to ni težava – pod pogojem, da poskrbite za dejavnike, ki lahko negativno vplivajo na delovanje uplinjača. Sem med drugim sodijo: temperaturna nihanja, umazanost zračnega filtra, obraba motorja in kakovost goriva. Vendar kaj storiti, če želite svojo motorno napravo uporabljati ne glede na nadmorsko višino in pri različnih temperaturah? V motornih napravah STIHL za zahtevnejše uporabnike po večini uporabljamo sistem vbrizgavanja goriva. Zaradi njega delujejo naprave bolj zanesljivo in niso toliko odvisne od zunanjih dejavnikov. Sistem vbrizgavanja goriva namreč ne deluje kot uplinjač, prek razlike v tlaku – temveč tako, da se gorivo prek vbrizgalnega ventila brizgne neposredno v okrov ročične gredi, ali pa celo neposredno v sesalni kolektor, kot se to dogaja pri inovativni motorni žagi MS 500i. Pri tem vbrizgalna črpalka ohranja stalen tlak goriva in s tem v vsakem trenutku zagotavlja optimalno količino goriva s strani vbrizgalnega ventila.
Sistem vbrizgavanja goriva – izvedbe tehnologije
Princip delovanja sistema vbrizgavanja goriva je nekaj posebnega – pri tem obstajajo različne izvedbe, ki se med seboj razlikujejo. Tukaj smo za vas pripravili pregled treh glavnih skupin.
Neposredno vbrizgavanje
V to skupino spadajo sistemi, pri katerih se gorivo brizga neposredno v zgorevalni prostor.
Posredno vbrizgavanje z notranjo pripravo zmesi
V to skupino spadajo sistemi, pri katerih se gorivo brizga neposredno v okrov ročične gredi. Vbrizgavanje se izvede na začetku kompresije. Prednost: v tem primeru je treba premagati relativno nizek tlak vbrizgavanja. Razprševanje in segrevanje goriva se dosežeta s premikom bata v zgornjo mrtvo lego in posledičnim povečanjem kompresije. Ta vrsta vbrizgavanja se uporablja v brusilno-rezalnih strojih TS 500i.
Posredno vbrizgavanje z zunanjo pripravo zmesi
Tudi tukaj gre za vrsto vbrizgavanja – tokrat z vbrizgavanjem goriva v sesalno cev motorja. Bat posesa že pripravljeno zmes goriva in zraka. Tukaj je mogoče zmes goriva in zraka zelo učinkovito voditi do bata, s čimer se na preprost način zagotovi notranje hlajenje. Ta vrsta vbrizgavanja se uporablja v revolucionarni motorni žagi MS 500i. Več o tej svetovni novosti boste izvedeli v nadaljevanju.
Prva motorna žaga z elektronskim krmiljenjem vbrizgavanja: motorna žaga MS 500i
Tukaj gre za svetovno novost: motorna žaga STIHL MS 500i je prva serijsko proizvedena motorna žaga z elektronskim krmiljenjem vbrizgavanja. Njena prednost se skriva v motorju: tam je namreč sistem za vbrizgavanje, ki s pomočjo senzorjev optimalno prilagaja moč motorja. S to tehnologijo stopa STIHL po novi poti inovacij in nudi svojim kupcem številne prednosti.
Zaradi revolucionarnega sistema vbrizgavanja goriva in posledične opustitve uplinjača in njegovih komponent dosežemo znaten prihranek pri teži. Prav zato ima ta žaga najboljše razmerje med težo in močjo na trgu med profesionalnimi bencinskimi žagami, ki znaša neverjetnih 1,24 kg/kW. To zagotavlja profesionalnim uporabnikom višjo moč v primerjavi z drugimi modeli v skupini naprav z gibno prostornino 80 cm3. Dodatni prednosti sta izjemen pospešek in optimalen zagon – pri hladnem in toplem motorju.
Lastno razvita tehnologija posreduje elektroniki vse potrebne podatke senzorjev za učinkovito krmiljenje vbrizgavanja. Tudi takoj ob zagonu, čeprav se motorna žaga STIHL MS 500i zažene z zagonsko vrvico. Z razvojem tega motorja se je STIHL zavihtel na sam vrh med proizvajalci profesionalnih bencinskih žag – predvsem zaradi uporabljene tehnologije STIHL Injection tj. elektronsko krmiljenega vbrizgavanja.
STIHL Injection: sistem vbrizgavanja goriva pri motorni žagi STIHL MS 500i
Pri tehnologiji STIHL Injection v motornih žagah MS 500i se gorivo skozi vbrizgalni ventil vbrizgava neposredno v sesalno cev. Pri tem vbrizgalna črpalka ohranja stalen tlak goriva in s tem ob vsakem trenutku zagotavlja optimalno količino goriva s strani vbrizgalnega ventila. Pri tem krmilna naprava žage STIHL MS 500i povsem samodejno izračunava količino goriva, čas vbrizgavanja in čas vžiga. Krmilna naprava predstavlja srce celotnega sistema vbrizgavanja goriva STIHL Injection.
Za brezhibno delovanje vbrizgavanja so v okrovu ročične gredi različni senzorji. Natančneje: senzor za zunanjo temperaturo, senzor za tlak in senzor za temperaturo. Ti senzorji spremljajo pogoje okolice in podatke posredujejo krmilni napravi motorne žage. Poleg tega senzorji zaznavajo vse podatke, ki jih krmilna naprava potrebuje za izračun vsesane zračne mase. Tako se lahko potrebna količina goriva za optimalno zgorevanje določi s takšno natančnostjo, kot je z uplinjačem ne bi zmogli nikoli doseči.
Dodatno novost predstavlja tudi generator: zagotavlja električno napajanje in hkrati deluje kot senzor. Ta proizvaja izmenični tok, na osnovi katerega sistem vbrizgavanja goriva prejme vredne informacije o številu vrtljajev motorja in legi ročične gredi. Tako krmilna naprava natančno pozna stanje delovanja in potrebo po gorivu v motorni žagi. Zato je mogoče vbrizgavanje goriva in vžig optimalno prilagoditi pogojem okolice.
Vse to se dogaja v milisekundnih intervalih – posledično so vedno in povsod zagotovljeni odličen zagon, optimalno pospeševanje in maksimalna moč. Povsem brez nastavljanja hladnega ali toplega zagona in drugih ročnih nastavitev na žagi. Za vse to poskrbi elektronika.
Sistem vbrizgavanja goriva v motornih žagah STIHL: zapletena tehnika za preprosto delo
Zaradi sistema vbrizgavanja goriva v motorjih motornih žag je delo lažje. K temu pripomore tudi posebna zasnova motorja, ki ima manjšo težo. Zaradi električnega napajanja z generatorjem odpadeta uporaba magnetov v vztrajniku in pozicioniranje krmilne naprave neposredno na vztrajniku. To omogoča bolj učinkovito vodenje hladnega zraka, zato je lahko vztrajnik manjši, kot je to običajno za ta zmogljivostni razred.
Pri tem potrebno vztrajnostno maso v prostem teku motorjev STIHL zagotavlja jekleni obroček, ki je nameščen na zunanjem robu vztrajnika pod lopaticami ventilatorja. Tako ima lahko vztrajnik zelo kompaktne mere. Poleg tega se z manjšim vztrajnikom znatno zmanjša obremenitev ročične gredi. Teža celotne žage pa je s tem manjša. Krmilna naprava sistema vbrizgavanja goriva je pozicionirana na ustreznem mestu, kjer zagotavlja optimalno uravnoteženost naprave – še ena prednost kompaktnega in lahkega pogona s sistemom vbrizgavanja goriva STIHL Injection.
Motorna žaga STIHL MS 500i s sistemom vbrizgavanja goriva: povzetek
- Najboljše razmerje med težo in močjo na trgu med bencinskimi žagami: 1,24 kg/kW.
- Odličen pospešek: v samo 0,25 sekunde od prostega teka do najvišjega števila vrtljajev.
- Optimalna moč motorja v vseh delovnih pogojih.
- Zanesljiv zagon ob vsakem vremenu in na vsaki nadmorski višini.
- Preprost zagon brez kombinirane ročice za zagon.
- Delovanje brez ročnih nastavitev.
Kaj je sistem vbrizgavanja goriva?
|
Gre za tehnologijo za pripravo zmesi goriva in zraka v motorjih z notranjim zgorevanjem.
|